اصول بازاریابی به روش مایکل پورتر

اصول بازاریابی و فروش

اصول بازاریابی به روش مایکل پورتر

اصول بازاریابی و فروش

قطب نمای انگیزه های مشتری

قطب نمای انگیزه های مشتری(Customer Motivations Compass) :

       تمام انسانها خریدهای خود را بر اساس 8 نیاز انگیزشی انجام میدهند. وکالاهایی را می خریم که یک انگیزشی در ما ایجاد کند، این انگیزه ها گاهی مثبت و یا منفی و گاهی جنبه افزاینده و یا کاهنده دارد.در تصویر زیر ستون عمودی جنبه فردی و ستون افقی جنبه گروهی و اجتماعی را بررسی می کند

 

 

 

 

 

Enjoyment :

    این حس یک حس لذت  فردی است که فرد با خرید محصولاتی که در این مدل هست احساس شادی و لذت به او دست میدهد.

مثل :خرید لباس های با برند های Adidas, Billabong, Burton, Circa, DC, Hurley, Patagonia,Nike

 

Conviviality :

    این حس ما بین لذت فردی و تعلقات اجتماعی و گروهی است

مثل :رفتن به رستوران های لوکس  مثل shandiz mashhad , koohpaye, Nayeb vozara,KFC,Popeyes, SeaBlue,

The French Room , Altius ، مواد پروتئین

 

Belonging :

    در این حالت حس لذت گروهی و اجتماعی وجود دارد .

مثل:استفاده از شبکه های اجتمایی Facebook  ، رفتن به باشگاههای ورزشی ، کارگروهی کردن  در کمپانی های مثل google,linux,opera,IKEA , Amazon,Apple

 

Security :

حسی است که از یک طرف به ما اجازه میدهد که با دیگران ارتباط برقرار کنیم و از ظرف دیگر به ما این امکان را میدهد که حدود خود را حفظ کنیم.

مثل:شرکتهایی که کارهای امنیتی انجام میدهند A.C. Daughtry , A strong foundation, Every piece of the puzzle, Security Ink, Customised Documents Seals, Scan-Code End User Authentication, High-Speed Pharmaceutical Coding, Passports & Identity Documents

 

Control :

حس استرس ، کنترل وترس که ما لذت نمی بریم. در این حالت ما دائمآ به فکر حفظ کردن حدود خود و دیگران هستیم و لذتی که باید ببریم را احساس نمی کنیم.

مثل :مدیریت ، رشته های مهندسی کنترل ، مراکز کنترل ترافیک مسیر هوایی ، کنترل کیفی محصولات ، شرکت های مشاوره ، ایستگاه خدمات پرواز ، ایستگاه خدمات قطار ، شرکت های روزنامه

 

Recognition  :

در حس از یک سو نمی خواهیم قدرت خود را از دست دهیم و هم از سوی دیگر می خواهیم دیگران آن را به رسمیت بشناسد.

مثل : لوازم خانگی Ogeneral ، Nilfisk ، AEG ، خودرو mercedes benz,BMW, Toyota

 

Power :

در این حس دائمآ احساس بد قدرت طلبی را داریم و قدرت خود را به دیگران نشان میدهیم.

مثل :  بورس ، شرکت های سهامی گیتی پسند ، بانک ، باشگاه های رزمی ،

 

Vitality :

بین لذت فردی و قدرت طلبی احساسی است که به ما قدرت و هیجان میدهد به نام  Vitality

مثل: نوشابه های انرژی زا  Red Bull , Hype ، کوه نوردی ، پرش از هواپیما ، پرش از پرتگاه ، ورزش کردن ، بازی های پرهیجان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.